Ikväll är jag ledsen..

Ledsen för att jag har människor i min omgivning som envisas med att ständigt hitta fel hos andra.
Hitta brister och påpeka dem för att på något konstigt sätt själv må bättre.
Att tycka och göra saker precis tvärt om bara för att jävlas.
Just nu vet jag inte vad jag vill göra. Men om det fortsätter så här så vill jag inte ha den här människan i mitt eller min dotters liv. Alma ska inte behöva vara kring folk som alltid kommer leta efter hennes "fel och brister" och påpeka dem för henne. I mina ögon har hon inga fel eller brister. I mina ögon är hon den mest perfekta människan i världen. Och det gör så fruktansvärt ont när man får höra andra påpeka saker som har med henne att göra på ett negativt sätt. Det kanske är menat som ett skämt från deras sida, men man skämtar inte om någon annans barn! Och inte om sitt eget heller för den delen! Jag är så jävla trött på att bli nedklankad på!! Att få höra att man är en elak mamma och att det är så synd om Alma som fick så elaka föräldrar för att ens barn inte får äta tårta eller glass när hon bara är 8 månader. Vem fan är det egentligen som är en elak förälder i den här situationen?! Den föräldern som inte låter sitt spädbarn äta glass eller den föräldern som säger till sitt barn att det är elakt?!
Jag vill inte att min dotter ska växa upp och se människor omkring henne säga elaka saker till henne eller hennes mamma. För som mamma så är jag automatiskt hennes största förebild. Hon ska inte tro att det är okej att behandla någon annan på det sättet eller låta sig behandlas så av någon annan. Bara för att man råkar ha en annan åsikt eller smak så betyder inte det att jag eller den personen som tycker annorlunda är dum i huvudet! Men det är det man ständigt får höra. Jag är så jävla trött på att alla tror att den här människan är så jävla trevlig. Ni skulle bara veta hur mycket skit som kommer ur dennes mun som handlar om er. Om alla. För alla är dumma i huvudet och den här personen är perfekt och kan och vet precis allting. Enligt sig själv. 
Jag är så jävla trött på all negativitet och att all energi liksom sugs ur en så fort man varit i närheten.
Jag är så trött på hur jag låter mig påverkas och själv bli negativ. 
Trött på att jag inte bara kan skaka av mig det och inte bry mig.. 
Jag är så trött och ledsen på allt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Det låter verkligen som att denna person inte är värd besväret och inte värd att va ledsen för. Det är svårt att lägga det bakom sig, har själv vart med om liknande. Men man måste försöka för sin egen skull. Jag ältar mitt ibland fortfarande 5 månader senare men försöker glömma det fort igen. 😊

2015-05-01 @ 21:36:33
Postat av: Malin

Fy va respektlöst att bli behandlad så! :-( man vill ju bli uppmuntrad och stöttad som istället. Sen kan jag tycka också att en liten bebis inte behöver smaka på tårta, glass mm för den vet inte vad det är och har ingen större glädje av det. Det hinner man ju äta tillräckligt av senare ändå.
Jag fick höra något liknade idag att jag bara dum som gav min 11månaders lite banan istället för rabarberpaj... Sånt blir jag irriterad på. Har du förs ökt prata med personen? Stå på dig!

Svar: Den här personen går tyvärr inte att prata med. Man är bara dum i huvudet om man öppnar munnen eller tycker annorlunda. Det går liksom.inte diskutera över huvudtaget.
Johanna

2015-05-01 @ 21:56:13
Postat av: Anonym

Låter snarare klokt att inte ge glass eller tårta till en 8månaders bebis!du kanske borde säga till personen nästa gång att det är ju en himla tur att det är jag som är mamma till Alma så du slipper fundera på det mer!

2015-05-01 @ 22:07:13
Postat av: Anonym

Det är svårt att inte bry sig i sånna lägen... Det blir jobbigt! Men det är Du och C som känner A bäst! Ni vet hennes bästa oavsett vad det handlar om. Jag tror nog att mina fick smaka på lite glass den högsommaren de var åtta månader (då menar jag pyttepyttelite), men jag tycker inte att det är rätt för det. Och dessutom har ingen annan med det att göra. För att lägga mig i tidigare kommentarer är rabarber giftiga för barn under ett år, så att kalla en mamma dum för att hon i te vill ge sin 11mån det är idioti.

2015-05-02 @ 11:43:42
Postat av: Mikaela

Jag blir deprimerad av sådana människor. Försök att inte ta det till dig och kom ihåg att du är så mycket bättre än någon som bara vill sänka ned någon annan för att få bättre. Socker är inte alls nödvändigt för ett sådant litet barn, du vet vad som är bäst för ditt eget barn. Läste att du svarat att människan inte går att prata med. Då är det nog bäst att bara bryta, det verkar vara enda sättet, har jag lärt mig, att nå fram. Hoppas du mår bättre nu när du fick skriva av dig! Kram.

2015-05-02 @ 19:58:54
Postat av: T

Stå på dig! Stor kram!

2015-05-02 @ 23:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0