Vaniljpannkakor till frukost

 
När jag vaknade i morse var jag så himla sugen på pannkakor!!! Jag som hatar frukost måste numera äta ordentligt när jag vaknar, jag är så himla hungrig!!! Dock är detta enda gången på dagen då jag känner mig hungrigare än innan så det kan jag vara glad för. I övrigt äter jag som innan fast något extra mellanmål som en frukt eller så. Hur ändrades era matvanor när ni var gravida?
 
Jag stekte iaf ett gäng pannkakor i morse och receptet för den som vill ha det kommer här...
 
Amarikanska vaniljpannkakor recept: (ca 10st)

  • 2 msk smält smör
  • 1 ägg
  • 2 1/2 dl vetemjöl
  • 3 dl standardmjölk
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 msk vaniljsocker med äkta vanilj
  • 2 msk strösocker
  • smör att steka i
Gör såhär:
 
1. Blanda de torra ingridienserna i en skål/bunke
2. Tillsätt mjölken och vispa väl
3. Tillsätt det smälta smöret och slutligen ägget och vispa till en jämn smet.
4. Värm stekpannan och häll i lite smör.
5. Använd ett decilitermått, 1/2 dl smet per pannkaka. Låt steka ca 1 min på vardera sida på lite över medelvärme, du får helt enkelt testa dig fram. ^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0