Lyxfrukost

 
Denna söndagen tog vi oss en ordentlig sovmorgon. Ända till kl halv tio^^
Sedan gick jag upp, skuttade in i duschen, släppte ut Spike och vispade ihop en våffelsmet.
På söndagar ska man lyxa till det! Till våfflorna åt vi vispgrädde, mosade hallon och hackad choklad. Behöver jag säga hur gott det var?! Tror inte det va^^
 
Här är förresten mitt våffelrecept: (Till 4-5 våfflor)
 
* 2 ägg
* 1/2 dl vatten
* 2 tsk strösocker
* 2 dl vetemjöl
* 1 dl mjölk
* 1/2 dl grädde
* 50g smält smör
 
Gör såhär:
 
1. Smält smöret.
2. Vispa ihop ägg, mjöl och mjölk.
3. Tillsätt vatten, grädde och strösocker, vispa ihop ordentligt.
4. Tillsätt det smälta smöret och vispa till en jämn och fin smet.
5. Grädda våfflorna.

Kommentarer
Postat av: Hanna

men åååååh.. vad gott!!!!

Svar: Det var det vill jag lova! Och Christer blev så överraskad när jag kom in till honom med en tallrik och en kopp kaffe, han satt på kontoret och lyssnade på radio medan jag var i köket och fixade^^
Johanna

2014-01-26 @ 15:22:45
URL: http://hanniiiboll.blogg.se
Postat av: Fia

Men så gott! Har aldrig gjort egen våffelsmet så det kanske jag skulle testa =)

Svar: Det går ju minst lika snabbt som att vispa ihop den man köper i affären så det tycker jag absolut att du ska göra! =)
Johanna

2014-02-01 @ 19:39:42
URL: http://sofsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0