Panerad fycklingfilé och ris

Idag lagade jag detta till lunch. Super gott blev det!
Hade inget ströbröd hemma men det löste jag genom att köra några skorpor i mixern^^
 
Du behöver:
 
* 2 kycklingfiléer per person
* 1 ägg
* 1dl vetemjöl
* 1dl ströbröd
* 1tsk chilipulver
* smör att steka i
 
Såsen:
 
* 1dl matlagningsgrädde
* 1/2dl vispgrädde
* salt, peppar, chilipeppar, paprikapulver och cayennepeppar efter smak
 
 
Gör såhär:
 
1. Vänd kycklingfiléerna i mjölet, sedan i det uppvispade ägget och slutligen i ströbrödet, se till att det blir täckt ordentligt.
2. Stek på medelvärme ca 6 min på vardera sida (3 min åt gången och vänd på filéerna två gånger).
3. Lägg kycklingen åt sidan och vispa ihop såsen i samma stekpanna.
4. Servera med kokt ris och valfria grönsaker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0