Citrondrömmar

Gick upp tidigt idag för att hinna med lite här hemma innan jag ska iväg till jobber kl 14.15.
Började med att ta ut Spike, sedan tända i annan och sätta på en tvättmaskin, sedan kröp jag faktiskt ner i sängen intill Christer en stund till. Älskar dagar då man kan göra det!
Sedan fick jag för mig att jag skulle baka något så slängde ihop lite drömmar med citronsmak, de blev super goda och friska i smaken!
 
 
Du behöver: (till ca 40st)
 
* 100g smör
* 2dl strösocker
* 1 1/2dl matolja
* 1tsk hjorthornssalt
* 2tsk vaniljsocker
* rivet skal från 1/2 citron
* 5dl vetemjöl
 
Gör såhär:
 
1. Vispa smör och socker med el elvisp.
2. Tillsätt alla ingridienser utom mjölet och blanda
3. Tillsätt mjölet och knåda till en deg
4. Rulla små bollar och lägg på en plåt med mellanrum så de kan flyta ut.
5. Grädda på 150 grader i va 20 minuter.
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ohh så gott

2013-03-18 @ 14:13:11
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: EVELINA

Sååå gott med drömmar! Tack för receptet =)

Svar: Ja det är nog världens bästa småkaka^^ Var så god! :D
Johanna

2013-03-19 @ 22:24:02
URL: http://evelinaknipstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0