Mini Flower Cupcakes

Jag har provat att baka mini cupcakes med dumlefluff, de blev inte så tjusiga men strunt samma, de ska ju ändå bara ätas upp^^

Du behöver (till dumlefluff):

* 2dl vispgrädde
* 18 dumlekolor

Till cupcakesen:

*50g smör
* 1 ägg
* 1dl mjölk
* 2dl vetemjöl
* 0,75dl socker
* 1tsk bakpulver
* 1tsk vaniljsocker



Gör så här (Dumlefluff):

1. Häll vispgrädden i en kastrull o sätt den på spisen på svag värme, dela dumlekolorna och låt dem smälta ner i grädden, rör hela tiden och se till att grädden inte blir för varm för då går den inte att vispa sedan. Den får absolut inte börja koka!
2. Häll upp grädden i en burk och låt stå i kyl helst över natten, minst 6 timmar.
3. Vispa med elvisp tills den blir fluffig, precis som när du vispar vanlig grädde.

Gör muffinsen:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa ägg och socker pösigt.
3. Smält smöret och tillsätt mjölken
4. Häll blandningen i bunken men ägg och socker, vispa.
5. Tillsätt resten av ingredienserna.
6. Fyll formarna till 2/3.
7. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter.
8. Låt svalna och spritsa sedan på dumlefluffet.
9. Dekorera på valfritt sätt med strössel eller dylikt.


Kommentarer
Postat av: Vardaxlyx

Hihi såå söta :-)
Sommaren känns som den är här min vän. Solen skiner och hmm värmen är på G ;-) så jag vill bara springa in och önskar dig en kanon fin fredag och helg!!
<3 <3 <3

2012-06-15 @ 16:17:06
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: Vardaxlyx

Såå söta!
Sommaren känns som den är här min vän. Solen skiner och hmm värmen är på G ;-) så jag vill bara springa in och önskar dig en kanon fin fredag och helg!!
<3 <3 <3

2012-06-15 @ 16:17:55
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: Carro

Ser helt underbart goda ut!! Ska absolut testa att baka dessa :)

2012-06-15 @ 20:39:31
URL: http://bokslukare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0