Rygg-tatuering steg 1

Äntligen har jag påbörjat projektet med min ryggtatuering. Har funderat på hur den ska vara i flera år nu och för ett tag sedan kom jag fram till ett riktigt bra resultat och hittade en tatuerare som jag kände kunde förverkliga min idè. Tatueraren blev Fredrik och han jobbar på "Hi hi tatuering", för mer info om studion och de som jobbar där, besök deras hemsida: http://www.hihitatuering.se/

Eftersom jag ska ha ett ganska stort projekt på ryggen så får jag göra tatueringen i olika faser. Igår började vi med att skissa upp det centrala i tatueringen, vilket är ett sagoslott ur Disneys film "Skönheten och odjuret". Vi hann också med att tatuera hela slottets konturer och skuggningen. Sedan kommer jag ha en text i en banderoll över slottet och grenar med körsbärsblommor som ramar in hela slottet. Är såååå förväntansfull och längtar efter att få se slutresultatet!!


Bilden på Skönheten och Odjurets slott som vi har utgått ifrån.



Skissen på slottet


"Nygaddad"
Tydligen så har jag väldigt bra hud att tatuera på, den blir inte så irriterad och jag blöder ingenting.
Fredrik var väldigt nyfiken på att se hur det kommer att se ut när det läkt helt, och eftersom jag har så bra läkkött så har vi bokat in nästa tid om 3 veckor, då blir det antagligen banderoll, text och blommor som kommer påbörjas.



En lite närmare bild på slottet.
Längtar efter att få se allting i full färg när det är klart.
 


Kommentarer
Postat av: Josephine

Fan va nice! Är såå sugen på att se slut resultatet! :D

2011-02-23 @ 17:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0