Julskinkan!!

Idag har jag griljerat årets skinka. Julafton och juldagen ska spenderas borta i år så tänkte att det var lika bra att göra en här hemma att gotta sig på nu veckan innan jul. Jag fuskade lite och köpte en färdigkokt skinka som bara var att griljera. Anledningen till att jag fuskade var för att jag inte har någon tillräckligt stor kastrull, så detta får bli ett inköpsprojekt till nästa år.

Boken nedan damp ner i brevlådan häromdagen, den är hemklickad gratis från milda.se och innehåller en massa recept på allt det goda som hör julen till, både mat och godis.

Här är den kokta skinkan som jag brett senap på och toppat med ströbröd.

Lägg en eller två smörklickar i formen innan den sätts in i ugnen på 200 grader.

Ös skinkan med det smälta smöret några gånger under de ca 20 minuter den står inne i ugnen.

Låt sedan skinkan svalna helt innan du hugger in. Här ser ni årets första skinkknäcke.
Så otroligt himla god var den!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Åååååh, längtar tills jag köper våran :) Ska handla på tisdag o då ska jag köpa julskinka :)

2011-12-18 @ 22:41:51
URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Hannah - littlebridtoldme

Vilken fin gryta!

2011-12-19 @ 20:57:53
URL: http://littlebirdtoldme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0