Fläskwock

Idag blev det fläskwock till lunch.
Gjorde den igår kväll eftersom det går lätt och snabbt att fixa ihop.

Till min wock använder jag: (2pers)

* 2 skivor fläskshnitzel som jag skär i tunna strimlor.
* Olja att steka i
* Soya
* En morot
* Några små knippen broccoli 
* Mimimajs
* Skivade vattenkastanjer på burk
* Champinjoner
* Salt, svartpeppar, chilipeppar

Gör såhär:

1. Förväll broccolin
2. Skala moroten och strimla den i tunna avlånga bitar.
3. Skär minimajsen i ca 2 cm stora bitar.
4. Strimla köttet och stek det i en het panna med olja.
5. Skiva champinjonerna och häll i dem tillsammans med resten av grönsakerna, inklusive kastanjerna när köttet fått lite färg.
6. Krydda.
7. Häll på soyan och sedan lite vatten som du låter koka bort på svar värme.
8. Servera med ris eller nudlar (och om du som min sambo gillar sötsur sås så kan du ha det till).


Kommentarer
Postat av: KNORKAN - Inredning och skönhet

Mums! :)

2011-08-31 @ 18:52:26
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0