Vackraste födelsetavlan

 
Alma har fått världens finaste födelsetavla av sin farmor. Hon är så himla pysslig och jätte duktig på att brodera, sticka och virka. Innan så har Alma fått bland annat en pippi-tröja, virkade converse, ett sett med mössa, vantar och sockar, benvärmare och en klänning som hon snart vuxit i.
Jag tycker att det är jätte roligt med sådana här personliga presenter då man ser att personen verkligen lagt ner tid och energi på att göra något som ska passa just dig och som är unikt. Jag har själv sytt babyfiltar, vimplar och babynest och gett bort till vänner när de fått barn. Självklart är det inget fel med att köpa en present och ge bort, det säger jag inte. men när man får en sån här present så värmer det lite extra i hjärtat så där.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christel

Vilken fin tavla !!
Tycker precis som du att det värmer lite extra med personligt gjorda saker :)

2015-05-16 @ 08:47:33
Postat av: HannaH

Va coolt, har nog aldrig sett en sådan fin broderad födelsetavla :D

Svar: Jag fick faktiskt välja motiv och jag ville ha något stilrent och tidlöst. Är inte så förtjust i de med barnmotiv i massa färger faktiskt^^
Johanna

2015-05-16 @ 10:14:45
URL: http://fliflickan.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh vad fin! Jag gillar inte sånna där broderade födelsetavlor egentligen. Det är visserligen kul med personligt men de görs bara utan att tänka på färgen i rummet (våra killar har inget annat i ljusblått! 😖). Och så gillar jag oftast inte bilderna. Tavlorna är helt enkelt inte jag. 😉 men denna var fantastiskt fin!!!!

Svar: Nej jag håller med. Jag fick faktiskt välja motiv och då valde jag det här neutrala och tidlösa.
Johanna

2015-05-16 @ 12:50:47
Postat av: Birgitta

Hej!
Doptavlan är ju sååå perfekt.jag ska till o börja på tredje tavlan och hade hoppats att hotta mönster till din tavla. vet du var det kommer ifrån??
Hälsn Birgitta

2018-04-03 @ 12:00:29
Postat av: Johanna

Hej hej, Vilken fantastisk tavla. Skulle vilja göra en likadan till min dotter.Vet du vart ditt barns farmor köpte mönstret? Kan inte hitta när jag googlat. Tack snälla på förhand.

2018-04-11 @ 21:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0