Sen lunch och efter vilan bus

När vi kom hem från babycafét så var det dags för Almas vila. Så under tiden som hon sov tog vi en promenad med Spike och så hann jag laga mat. Lagom tills min mat var klar så vaknade hon så hon fick sitta på golvet och terrorisera Spike medan jag åt upp^^ Spike gömde sig under köksbordet och Alma hasade sig fram till min stol och satt där och gapade och sträckte sig efter honom. Stackars Spike, snart har han ingenstans att gömma sig längre. Å andra sidan tror jag att han kommer tycka att det är jätte roligt ju rörligare Alma blir för då har han någon som han kan jaga och busa med. Alma tycker ju redan nu att det är jätte roligt att hålla i Spikes leksaker och ha dragkamp med honom. Hela hon bubblar av skratt! Det är så underbart att se. 
Efter att jag fått i mig maten så lekte vi en stund på golvet så Alma fick klättra av sig lite. Det är det som större delen av hennes vakna tid går åt till nu, att klättra på mig och gå omkring. Så det blir inte mycket tid över till annat för min del just nu. Jag kan ju säga att den här perioden är tuff både för henne och för mig. Jag är helt slut i huvudet framåt eftermiddagen och så trött!! Det tar verkligen på ens energi att hålla igång och försöka underhålla från morgon till kväll. Men det är ju så värt det, för trots att hon är frustrerad och arg stundvis så är hon ju samtidigt så glad och nyfiken på världen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0