Min köksträdgård

Jag, Alma, Spike och Lilly klädde på oss och gick ut i trädgården direkt efter frukost idag. De har varnat för regn under dagen så jag ville hinna med att fixa i ordning min köksträdgård och så alla fröer idag. Pallkragarna ställde jag på plats i fredags och fyllde på lite jord, så idag har jag fyllt dem med resten av jorden, satt dit ett kompostgaller som ärtorna ska kunna klättra på och så sått fröerna då så klart. 
Jag har ingen stor köksträdgård och kan inte så så mycket, men jag tycker inte om att ligga på knä och rensa ogräs, tycker att det finns roligare saker att göra med min tid^^ haha Men ett litet trädgårdsland som är lättrensat vill jag faktiskt ha och det har jag nu. 
Det jag valt att så i år är morötter, ärtor, dill och plocksallad. 
Sedan har vi en massa fruktträd, bärbuskar och annat i trädgården också. Vi har äppelträd, körsbärsträd, päronträd, plommonträd, jordgubbar, björnbär, krusbär, rabarber, vinbär och så har jag sått tomater. De har börjat växa men de är väldigt små ännu så vi får väl se om de hinner växa till sig under sommaren^^
Jag tycker att det är jätte kul att ha mycket ätbart i trädgården. Blommor är ju också fint men jag tycker som sagt inte om att rensa i rabatter, men ett blomland ska jag göra i ordning här hemma snart. På baksidan av huset utmed husväggen, där ska alla blommor som är utspridda i trädgåren flyttas så det blir tätt och trångt så inget ogräs får plats är det tänkt^^ Resultat när det är klart kommer. Men först, några bilder från idag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0