Hej måndag

Då var helgen slut och vi har en ny vecka framför oss. Idag har vi haft grått, blåsigt, blött och tråkigt väder. Usch! När det var uppehåll tog vi en promenad hem till min mamma som är sjukskriven för tredje veckan nu. Hon har haft hemsk huvudvärk så just nu går hon på starka tabletter och väntar på att få röntga huvudet så de kan se om de hittar felet. själv tror jag att hon måste ha någon nerv i nacken som hamnat i kläm. Men sjukgymnasten kunde inte göra något då hon var så spänd utan hon ska äta de här dundertabletterna ett tag först. 
Så idag knallade vi som sagt dit i motvind för att lämna lite nybakade kakor och tidningar hon kan bläddra i. 
Sedan åkte jag och min syster in till stan för att handla och istället för att krångla med att gå hem och hämta bilbarnstolen och sådär så fick Alma och Spike vara ensamma med mormor och morfar för första gången. Min pappa jobbar natt så han är hemma dagtid. I nästan två timmar var jag ifrån Alma. Första gången sedan hon föddes för över 7 månader sedan. Det hade gått jätte bra. Alma hade fått ny blöja, ny body eftersom hon spytt ner sig och så hade de dansat till Måns Zelmerlöv^^ Sen knallade vi hem och strax efter det kom pappan hem från jobbet. Nu sitter vi här i soffan och ska snart gå och lägga oss. En bra dag har vi haft jag och mina små hjärtan. 
Hur har er start på veckan varit?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så bra att allt gick fint med Alma utan mamma ett tag. Det brukar ju som regel gå jättebra, men såklart oroar man sig lite ändå i mammahjärtat. Jag har varit borta från Elsa i några timmar när hon var ensam med pappa. Det värsta med det var att brösten nästan sprängdes! Hehe, nybörjare. Nästa gång tar jag med pump! Vilken fin liten fotölj hon sitter i :-)

Svar: ja jag har också varit iväg en stund när hon varit hemma med pappa, gjorde samma misstag som du och ammade inte precis innan så även mina bröst höll på att sprängas :P haha Man lär så länge man lever!
Johanna

2015-03-24 @ 12:10:26
URL: http://johannaarntzen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0