Det är inte så svårt som man tror

Alma är en liten otålig människa som väldigt lätt blir uttråkad. Ibland vet man inte vad man ska hitta på för att få henne nöjd. Som i förmiddags när jag stod i köket och skulle göra i ordning lunchen. Då dög inga leksaker!! Men då kom jag på att hon kan ju få leka med några köksredskap, det har hon ju inte gjort innan så det borde ju vara nytt och spännande en stund. Det var det också, hon underhöll sig med en slickepott och en salladsslev och jag fick laga mat i lugn och ro. Ibland är det de enklaste av lösningar som faktiskt funkar. Jag tror att man som förstagångsförälder lätt blir insnöad på samma vägar och har svårt att faktiskt tänka utanför boxen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0