Fortsättningen på vår toppen dag..

När vi kom hem från vår förmiddagspromenad och picknick så knallade vi omkring i trädgården en stund, tills det började dugga, då gick vi in och satte blommorna jag plockat i vatten och åt lunch. Efter lunch fixade jag med disken så då fick Alma sitta på golvet och underhålla sig själv en stund, det brukar gå bra när hon är mätt^^ Spike åt lunch han också så det var hon ju tvungen att spana in så klart nu när hon lärt sig att ta sig framåt. Vattenskålen var jätte rolig så det blev en blöt upplevelse, både byxor och body fick hängas på tork och golvet torkas, men roligt hade hon och det är det viktigaste. Spike däremot tyckte nog inte att det var så roligt när hon gav sig på hans skålar, han stod bakom henne och såg helt förtvivlad ut stackarn. 
Men han fick komma åt sin matskål och äta klart när jag tog med mig Alma upp för att ta på henne nya kläder. Då blev vi sittandes på hennes rum en stund och lekte, läste en bok och hon övade på att stå själv. det går bättre och bättre och nu kan hon stå ganska länge utan att hålla i något. Jag är så stolt över min lilla tjej som varit på ett riktigt toppenhumör hela dagen <3 När vi lekt en stund så började hon bli trött så då gick vi ner till soffan, den senaste tiden har hon nämligen gärna velat somna i famnen på vilan och då får man ju passa på att mysa. Man vet ju aldrig hur länge det varar menar jag <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där med vattenskålen känner jag igen här hemma. Det går inte att ha den på golvet längre för då ska det badas i den direkt. Haha! Vi brukar ställa ner den med jämna mellanrum så vovven får dricka. Det går bra det med 😊

Svar: Ja det får nog bli så här snart också, att ställa ner skålen på golvet när vi varit ute och han är törstig och sen när han ska äta så kan vi vara i ett annat rum. Vi ska ju snart skaffa grindar också som vi tänkt sätta i dörröppningen till hallen nere och i trapphuset uppe, så då kan man ju låta maten och vattnet stå i hallen där hon inte kommer åt det så får Spike ha det ifred... förhoppningsvis^^
Johanna

2015-06-08 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0