Finally friday

Vilken fredag vi har haft!! Dagen började med att jag vaknade innan Alma, vilket nästan aldrig händer utan jag brukar vakna av att hon antingen sparkar mig om hon somnat hos oss eller att hon ligger och jollrar om hon sover i sin säng. Efter frukost gick vi ut med Spike och sen åkte vi till stan. Först åkte vi till jysk och köpte en barngrind då jag hade en rabattkupong på 100kr där, sen åkte vi in till centrum och köpte jordgubbar på torget och handlade lite på netto. När vi kom ut från netto så lastade jag in Alma i bilen, vagnen och matvarorna och sen kom en man och kvinna fram till mig och sa att min bil blivit påbackad av en äldre dam men att de sett det hela och tog registreringsnummer. Alltså tacka vet jag ärliga människor! De hade suttit och väntat på att jag skulle komma ut från affären så de kunde lämna uppgifterna till mig. Dagens ros till dem! Det första jag gjorde sen var att ringa till Christer så han kunde kontakta försäkringsbolaget och så åkte jag upp till polisstationen längre upp på samma gata och gjorde en anmälan. Så nästa vecka ska jag köra bilen till verkstan så de får fotografera skadan och skicka in till försäkringsbolaget och sedan boka en tid för få det fixat. Det är fälgen, hjulhuset och kofångaren bak på förarsidan som blivit påkörd. Jag hade tänkt hinna till Ö&B och köpa kattsand, plastpåsar, tvätt- och sköljmedel innan vi åkte hem, men på grund av detta så fick det bli raka vägen hem för lunch. 
Strax efter att vi kommit hem så kom även Christer hem så efter lunch har vi hängt på en filt i trädgården. 
Hur mysigt som helst!! Bortsett från incidenten med bilen så har det verkligen varit en super dag. 
Nu har vi precis ätit middag, tacos och Almas ögon går i kors så nu ska jag natta henne. 
Hoppas ni haft en fin fredag och får en toppen bra helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0