Tisdag morgon

Usch vad lite sömn jag fått i natt. Jag kunde inte somna förrän vid midnatt då jag hade en massa tankar och funderingar som bara for runt i huvudet. När jag väl somnat så sov jag ändå oroligt och vaknade till hela tiden fram till klockan fyra då Alma vaknade och ville ha mat. Men sen, klockan fem så somnade vi båda om och sov djupt fram till klockan åtta då Alma vaknade, pigg som en mört och skulle upp. Så det var bara att klä på sig och gå ner och fixa i ordning hennes morgongröt. Idag blev det havregröt med smak av päron och banan och "hemmagjord" persikopure till det (Jag mixar burkpersikor med stavmixern, det blir mer pure för en billigare peng!). Alma älskar verkligen persika! När hon ätit upp fick hon ligga på golvet och underhåla sig själv en stund medan jag satte igång ett långkok som snart har stått på spisen i tre timmar. Det kommer bli en smarrig gryta vill jag lova! 
 
 
 
 
 
Jag brukar inte vilja använda blixt när jag fotar Alma, man vet ju själv hur förblindad man blir, men jag testade att ta ett kort med blixt i morse och vilken skillnad det blev! Man ser verkligen hennes vackra ögonfärg när man fotar med blixt.
 
Vilket tycker ni är bäst, kortet med blixt nedan eller de utan?
 

Kommentarer
Postat av: MATILDA

så söta :D

Svar: Tack 😄
Johanna

2015-02-10 @ 17:08:25
URL: http://matildays.se
Postat av: Malin

Otroligt söta bilder! :-)
Smart att mixa burkperiskor, men blir det inte lite sött om de ligger i sockerlag? Eller finns det utan? :-)

Svar: Jo det kanske det blir, jag spolade av dem innan men en del socker har kanske trängt in i dem. Hon får bara en liten klick på gröten och den är ju osockrad. Annars kan man ju ta vanliga persikor, jag tänkte testa det. Och låta dem ligga framme i rumstemperatur ett par dagar så de blir riktigt mjuka och saftiga och sen bara skala o mixa dem. =)
Johanna

2015-02-11 @ 09:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0