Övermäktigt

Igår blev det inget bloggande. Jag var inte på topp om man säger så. Det var en sån där dag då jag redan när jag vaknade kände att jag bara ville att den skulle vara över och hela dagen var jag nära till gråt. Jag kände mig uttråkad och utmattad. Allting kändes bara som ett jobbigt måste. Huset behövde dammsugas men det hade jag varken ork eller lust till. Toaletten behöver städas, tvätten tvättas, den torra tvätten hängas in i garderoben, jag måste laga mat, ta hand om disken, jag får PANIK nr det står en massa disk på diskbänken, det är något av det absolut värsta jag vet! Spike behöver få komma ut och så ska Alma matas, underhållas och bytas på. Det sistnämnda känns ju dock bara roligt. Men allt det andra kändes igår bara så överväldigande att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
När jag och Alma satt och åt frukost så ringde jag till min mormor så hon kom hit en stund och höll mig och Alma sällskap. Vi fikade lite och pratade men när hon åkt kom ångesten tillbaka. 
Usch för sådana dagar! 
 
Ibland tar energin bara slut och jag vet inte riktigt vart eller hur jag ska tanka på med ny? Hur gör ni andra småbarnsföräldrar?
 
Men idag tar vi nya tag och försöker tänka positivt, efter lunch ska vi iväg på sexmånaderskontroll med lillan, förhoppningsvis går hon igenom besiktningen utan anmärkningar. Jag återkommer efter besöket!
 
Här kommer några bilder från igår.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

oooh ja, det inträffar här ibland också. typ just nu. Det är omöjligt att vara på topp och tycka det är roligt jämt. Såna dagar brukar jag äta godis och gå ut i skogen. Annars om det passar så brukar jag gå o lägga mig en stund. Eller bara slappa i soffan och kolla nån bra serie och hoppas på att dagen går fort! :)

2015-02-18 @ 15:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0