Lugn start på veckan

I morse bestämde jag mig för att inte göra någonting idag. Alma vaknade efter en timmas sömn igår kväll och hade jättte ont i magen. Hon somnade inte om förrän vid halv ett i natt och då hade hon gallskrikit i flera timmar, helt otröstligt! Det enda som funkade var att gå fram och tillbaka fram och tillbaka med henne i famnen. Vilket min rygg snart inte klarar av längre. Efter att ha rapat, släppt några fisar och fått henne att amma igen så somnade hon äntligen om och sov sedan intill mig i sängen till strax innan nio i morse. Så hon gav mig sovmorgon i alla fall, det är jag tacksam för. Så efter den jobbiga natten tyckte jag att vi bara skulle ha en mysdag här hemma så vi har strosat runt i pyjamas och myskläder hela dagen, gosat, busat, fotat lite, tagit en promenad, ätit och sovit middag. Sen kom pappa hem och Almas morfar kom hit en stund på kaffe och passade på att bua lite med henne nu innan läggdags. Just nu har vi en jätte pigg bebis här intill oss i soffan men jag hoppas att hon somnar snart. En himla skön start på veckan har vi haft. I morgon ska vi in till stan med mamma/mormor.
Hur har er vecka börjat?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0