Påskfirande

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vid lunchtid kom gästerna och då åt vi räkrullar (en ugnspannkaka fylld med räkor, dill och hollandaisesås.
Jag tycker att de typiska påskmaten är så tråkig och äcklig, det som jag kallar för julmat. Alltså kallrökt lax, sill, jansson, ägghalvor, prinskorv och omelett. Alltså hur dålig fantasi får man ha? Varför äter man samma mat två högtider i rad? Varken jag eller Christer är särskilt förtjusta i julmat så en gång om året räcker gott och väl! Nu på våren när det är ljust vill jag ha lätt mat och inte något fett och tungt. Så den typiska påskbuffén får en stor tumme ner från mig! 
Jag menar, det finns ju så mycket annat gott man kan äta. Som skaldjurscheesecake, paj, räkrullar, kyckling, lax, grillat med mera. 
 
Vad äter ni i påsk?
 
 
Så här fina var jag och Alma idag.
 
 
Alma och mormor.
 
 
 
Alma fick flera påskpresenter. Ett ägg av mormor och morfar med en dregglis, en Sonny angel och en peng.
Ett ägg av morbror Oskar som han var och lämnade igår kväll med en liten peng i.
 
 
Av moster Vicki fick hon en jätte söt liten docka.
 
 
 
Äntligen dags för mat.
 
 
 
 
Alma åt sin lunch innan gästerna kom så hon fick ett par majskrokar att sysselsätta sig med medan vi åt.
 
 
 
 
Två sådana här ägg hade jag gjort iordning som gästerna fick med sig hem. Jag älskar sådana här små överraskningar.
 
 
 
Till kaffet bjöd jag på påskbakelser gjorda på rulltårta fylld med lemoncurd. 
 
 
 
 
Bus med farmor och faster Jennifer.
 
 
 
Den här fina påskblomman fick jag av mina föräldrar. 
Tack så mycket för en jätte trevlig dag allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0