Måndag

Den här veckan började ju inte jätte bra. Christer är fortfarande sjuk och var hemma från jobbet idag också. Alma har varit super gnällig i två dagar nu och idag har hon verkligen slagit rekord! Jösses! Jag önskar att hon kunde prata så jag kunde förstå vad som är fel. Jag har tänkt tänder, eftersom hon kliar sig massor i munnen. Men det har hon gjort under en längre tid utan att några bissingar kikat fram så jag vet inte. Sen har hon varit lite snorig så jag tänkte att Christer kanske smittat henne och att det är därför hon är gnällig. Eller så är det för att hon sovit för lite. Hon har bara somnat i 10 minuter några gånger under dagen och sen vaknat igen. Hon har inte velat mysa med varken mig eller pappa. Nej, ingenting har fått henne nöjd liksom. Vi har läst böcker, varit ute, lekt med husdjuren och med alla leksaker jag kunnat hitta och det har varit roligt, i typ 5 minuter.. Fy vad jobbigt det är när man inte kan hjälpa henne. Så himla otillräcklig känner man sig. Men nu på kvällen, efter att jag ammade så har hon faktiskt varit glad. Men nu är hon så pigg att hon inte vill sova. Så det blir nog en sen kväll, men vad gör det nu, så länge hon är glad och nöjd igen.
 
Jag har i alla fall hunnit laga både mat och mellis till Alma idag. Till middag blev det en köttgryta på fläskytterfilé som fick koka i vatten med ett lagerblad, kryddpepparkorn, en morot och en tesked tomatpure i tre timmar. När det kokat klart hade jag i en skvätt grädde och basilika och så mixade jag ihop det med potatis och sötpotatis till en jämn pure. Det blev super smarrigt! 
Till mellis fick hon en bananpannkaka och äppelmos. Det blev ju några pannkakor på en sats pannkakssmet så nu har vi mellanmål i några dagar framöver.  Perfekt!
 
Här kommer några bilder från dagens glada stunder. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0