Första april

Den här dagen har verkligen gått upp och ner. Ena stunden har Alma varit världens gladaste och nöjdaste och i nästa har hon varit en riktig gnällfis. Hungrig har hon varit också och ätit med bara två timmars mellanrum. Det känns inte som att jag gjorrt mycket annat än att mata henne idag. Men det är väl bättre att hon äter och är glad i maten än tvärtom. Idag har hon också sträckt sig efter vattenflaskan själv när hon ätit och tagit den till munnen. Men sen tappat den så jag fått hjälpa henne. Hon har inte riktigt förstått att man måste lyfta upp den för att kunna dricka, men det kommer nog snart. Lite lek och bus har vi i alla fall hunnit med mellan måltiderna och även två promenader. Jag passade på att fota krokusarna som vi har utanför dörren, de är ju så himla fina!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Så mysiga bilder på Alma och spike. ☺ skulle du vilja berätta hur det är att ha hund och bebis? Min son är 6 mån och ja har länge velat ha hund och funderar på att skaffa en nu. 😊

Svar: Tack! Alltså det är så mkt jobb både med en bebis och hund. Sen Alma föddes kommer ju Spike verkligen i andrahand. Det blir ju liksom så, vilket inte är rätt mot honom känner reagerar. Så jag försöker verkligen ta mig tid till honom så han inte ska bli deprimerad och känna sig oönskad. Men vissa dagar vill Alma vara i famnen hela tiden och då blir han ju lidande tyvärr. Sen är han väldigt beskyddande och skäller på alla som kommer i närheten av vagnen när vi är ute och går. Men när Alma blir större är jag säker på att de kommer bli jätte bra kompisar och då kommer Spike kunna få mer tid med mig igen. En annan negativ sak är att han fäller hela tiden så man måste ju dammsuga varje dag, ibland flera gånger om dagen eftersom Alma är mkt på golvet. Och så måste hunden ut, även om barnet gallskriker så måste ju sånt skötas. Man kan inte kan hemifrån hur som helst utan blir väldigt låst. Jag hade ju ibte skaffat hund idag om jag vetat att det skulle bli så typ. Jag älskar Spike, men det hade kanske varit bättre att skaffa hund när Alma är en fyra år kanske. Men samtidigt är det skönt att ha en vuxen hund nu när hon är barn o inte skaffa en valp att behöva lära allt. Sen är det ju väldigt bra för barn att växa upp med djur. Men som sagt, när man har ett litet barn hamnar hunden på andraplats och det är synd.
Johanna

2015-04-02 @ 11:54:39
Postat av: Anonym

Jag älskar den färgglada byrån i bakgrunden. Vad använde du för färg för att få det att se ut så? Blank färg? Märke? 😊

Svar: Men tack så mycket! Jag köpte färgen på Jula, buggliga burkar till halva priset ;) FS Colour Collection snickerifärg står det på burkarna. Finns i alla möjliga färger i 1 liters burkar. Så här ser burkarna ut: https://www.google.se/search?q=FS+Colour+Collection&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_IgeVfG5KcKisAGUvITQCg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643#imgdii=_&imgrc=uoBpsUZArk06PM%253A%3B5uMD8SbIypgIQM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.industriromantik.se%252Fcropped-images%252F621%252Fxl.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.industriromantik.se%252F2009%252Ffs-colour-collection%252F%3B640%3B360
Glad påsk!
Johanna

2015-04-02 @ 23:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0