En sommardag (?) i april

 
Dagen började som vanligt med att Alma vaknade strax innan kl 6. Alltså det leéndet man får när man kikar ner i spjälsängen och säger god morgon slår precis allt! Då glömmer man direkt bort hur tidigt det faktiskt är och att man egentligen gärna skulle vilja sova i alla fall en timme till^^ Att få vakna och ha en sådan glad och frisk liten skrutt att lyfta upp i famnen, det är verkligen ovärderligt! 
Efter en mysig amningsstund i sängen så gick vi upp så jag kunde äta frukost. Idag gjordet det i soffan framför nyhetsmorgon. Sen skuttade jag in i duschen innan det var dags för Alma att äta sin morgongröt kl 9. Efter hennes andra frukost gick vi upp och bytte från pyjamas till kläder och så tog vi på oss ytterkläderna och tog med oss hunden ut på en morgonpromenad. Det blev en promenad på en halvtimma ungefär och Alma sov sin förmiddagsvila i vagnen. Hon brukar sova någon gång mellan 10-11 på förmiddagen. När vi var tillbaka vid huset så fick Alma sova kvar i vagnen i trädgården och jag satte mig på trappan och gottade mig i solen tills hon vaknade. Då var det lek och bus utomhus som gällde fram till lunch.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lilly har börjat vara ute varje dag nu och verkar trivas jätte bra med det. Dock är hon jätte rädd för fok och bilar, vilket jag tycker är bra, så hon håller sig i trädgården och springer in på altanen så fort hon hör eller ser någon^^ Hon har inte ens vågat sig till framsidan av huset ännu^^ Men insekter, det har hon jagat idag! 
 
 
Jag ville ta ett fint kort på oss ihop men Alma var inte på humör^^
 
 
Världens sötaste lilla suris som putar med underläppen <3
 
 
 
 
Idag blev det ugnsstekt lax till lunch. Alma fick också lax, fast kokt och med potatismos och dill. Jag passade på att göra en större portion med mat till Alma när hon ändå var lugn och på bra humör så nu finns två portioner till med lax och potatismos i frysen.
Jag passade även på att göra lite aprikospure att ha till vällingen och gröten. Jag tog bara en påse med torkade aprikoser som jag kokade i ca 10 min och sen mixade jag dem med lite vatten till en slät pure. 
 
 
Efter lunch bytte vi till en tunnare sommarjacka och så tog vi en långpromenad på 1 timme i det härliga vädret. 
När vi kom hem satte vi oss i trädgården på en filt igen och inväntade att pappan skulle komma hem. Efter att ha sagt hej till honom så for han iväg till tippen och jag satte Alma i vagnen igen och promenerade bort till affären. Jag har varit så sjukt sötsugen hela dagen så jag var tvungen att gå och köpa mig en fet godispåse^^ Ibland får man faktiskt unna sig fast det är mitt i veckan tycker jag! 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Rosell

Vi har oxå vart ute hela dagen. Så skönt!

2015-04-21 @ 21:11:27
URL: http://fliflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0