8 månaders kontroll på BVC

Idag har vi varit på bvc för 8 månaders kontroll. Vägning, mätning, hörseltest, syntest, genomgång av mat, barnsäkerhet i hemmet och utveckling. 
Alma är nu 68,5cm lång och väger 7960g. Hon följer sin kurva på längden men hade faktiskt ökat lite på viktkurvan. Min lilla knubbis <3 Det såg i alla fall bra ut alltihopa och hon gick igenom besiktningen.  Jag fick dessutom en massa beröm för att jag lagar hennes mat själv. Vilket jag ser som en självklarhet. Men får man beröm är det bara att suga åt sig! :D Nästa gång vi ska dit är i juni. 
När vi kom hem åt vi lunch, eller vi och vi, Alma gjorde. Jag har försökt äta i över en timme men Alma är övertrött och vägrar sova så just nu ligger hon intill mig i soffan och lyssnar på musik. Jag tror faktiskt att hon håller på att somna nu, så så fort jag skrivit klart det här ska jag se till att få mat i magen så jag orkar med eftermiddagen. Då ska det lagas middag, kasslergryta tänkte jag och sen kommer en som ska hämta kylskåpet som vi har i köket på övervåningen.
Vårt hus har ju varit två lägenheter så vi har ett kök på vardera plan, vilket vi inte har användning för så nu blir vi i alla fall av med kylskåpet som står där. 
Någon som vill ha en spis? I så fall har vi en extra 😉
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0