En fredag

Vi hade en riktigt fin fredag. Sovmorgon, pannkaksfrukost, långpromenad med min syster på nästan två timmar, lunch och sedan kalas hos Christers mamma på eftermiddagen och kvällen.
Vi kom inte hem förrän vid nio (jag går numera och lägger mig runt åtta på kvällen) så jag var sjukt trött. Christer som varit uppe sedan kl fem i morse och jobbat var också trött men självklart var Alma pigg och vägrade sova. Jag vet inte riktigt vad klockan var men hon somnade nog inte förrän vid halv två, sedan vaknade hon vid tre tillfällen till innan vi gick upp vid tio. Det har med andra ord inte blivit mycket sömn för den här mamman inatt. Jag var till och med tvungen att gå ifrån sängen en stund igår och lämna över till Christer för jag var så trött och frustrerad. Hon somnade till slut intill Christer och efter en stund lyfte jag över henne i sitt babynest och så sov hon vidare. Jag har dessutom legat konstigt inatt för jag har jätte ont i nacken och vänster axel. Livet alltså... ena stunden en solskenshistoria och i nästa ett helvete.
Det är tur att det räcker med att slänga en blick på Alma för att mitt hjärta ska smälta och glömma allt det jobbiga.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0