11 veckors bebis

Idag har Alma varit en riktig solstråle trots sin förkylning. Och fast klockan är fyra på eftermiddagen har hon bara bajsat en gång! Detta har aldrig hänt förut, så jag antar att magen börjar rätta sig till. Jag ringde till bvc i morse för att höra med dem om det fanns något annat förutom sempers magdroppar som jag kan ge henne mot magen nu när hon varit dålig i en vecka. Men eftersom hon är pigg och glad och äter bra så var det bara att vänta ut det. Förkylningen gör ju att immunförsvaret blir något nedsatt också så då kan det bli mera långdraget om hon fått i sig någon äcklig bakterie som strular till magen på henne. Men de tyckte iaf att vi skulle komma dit och väga henne för att se att hon inte gått ner i vikt nu när hon bajsat så mycket.
Hon hade inte gått ner något utan gått upp 145g på 1,5 vecka, vilket gör att det blir en liten dipp på hennes kurva, men det är ju som sagt inte så konstigt när hon inte är riktigt kry. Så vi får bara hoppas att den här bacillen och förkylningen ger sig snart! 
 
Tänk att det redan är 11 veckor sedan Alma föddes. På ett sätt känns det som det var igår som jag var gravid, men på ett annat sätt känns det som att vi alltid har haft henne. Det är verkligen underbart att få spendera dagarna med henne och se henne utvecklas. När jag stod och lagade mat förut idag så fick hon sitta i babysittern igen. Det var lika roligt som igår och idag boxade hon till och med till den ena nallen ett par gånger^^. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0