Mjölkstockning

Fy fan vilken jobbig dag jag hade igår. Jag hade en stor knöl i vänster bröst som vägrade att försvinna hur mycket jag än ammade. Jag duschade varmt, masserade, klädde mig varmt och testade med olika amningsställningar men ingenting verkade hjälpa. Så ont gjorde det att jag till sist fick ta en ipren. Varför har jag inte köpt en bröstpump tidigare liksom. Jag var så arg på mig själv. Men jag gick iaf och lade mig på kvällen och bestämde mig för att höra av mig till vårdcentralen idag på morgonen.
 
Men, klockan 4 i morse vaknade jag av att Alma låg i vaggan och vred på sig så jag tog upp henne och lade henne med kroppen utmed min sida, som när man ammar tvillingar, hon var riktigt hungrig och åt på ordentligt och vipps så var knölen borta! Hallelujah!! Alltså det här med mjölkstockning och ömma bröst är nog det värsta jag varit med om. Så nu är det jag som håller mig ordentligt varm och varierar amningsställning oftare så hon verkligen kommer åt att tömma alla mjölkgångar.
 
Idag har vi bara tagit det lugnt. Vi har myst och lekt på golvet, Alma har fått bada vilket hon tyckte var galet kul. Hennes ögon var vidöppna, hon skvätte ner hela mig och skrattade med hela ansiktet hela tiden.
Underbara unge vad jag älskar dig! Sedan har vi tagit en promenad med Spike och gick sedan iväg till Ica för att hämta ut ett paket innehållande en julklapp till Alma. Jag skulle inte köpa något till henne i år men jag kunde inte låta bli när jag såg den här saken så det fick bli en julklapp i alla fall^^ 
När vi kom in låg Alma fortfarande och sov i vagnen så då passade jag på att göra lunch, köttbullar, potatis och gräddsås blev det, mums! Alma sover fortfarande men vaknar nog snart för att äta tror jag. 
Annars har vi ingenting planerat idag utan ska bara vara. 
 
Vad gör ni en grå novemberdag som denna?
 
 
Pyjamasbebis <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica - mamma till prinsessan Molly

Sv: tack, det var supergott! Och vilken söt liten bebis du hade då! 😍

2014-11-18 @ 15:49:26
URL: http://jessicasjosten.vimedbarn.se
Postat av: Malin

Åh mjölkstockning som gör så jäkla ont :-( skönt att det gick över fort!
Jag hade det en gång med stora tjejen och det var verkligen inte kul. Fick feber också och mådde riktigt risigt...
Jag brukar amma sittande på dagen och liggande på natten och har klaratmig hittills denna gången. Var dock livrädd i början i sommaren och gick med extra tröja även när det var varmt osv.
Idag har vi mest gjort ingenting. Kollat på en serie och bakat lite. Det är ju för dystert med detta gråa november!

2014-11-18 @ 16:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0