Måndag och bvc besök

Idag har vi varit på bvc igen. Det är två veckor sedan sist och Alma har gått upp 230g.
Nu väger hon alltså 4940g och är 58cm lång. Hon har vuxit 10cm sedan hon föddes. Det märks på kläderna att hon växer fort på längden!
Hon låg på en viktkurva de första veckorna, sedan skenade hon iväg upp mot nästa kurva men nu har hon börjar förflytta sig ner mot sin ursprungskurva igen. Hon har ju varit magsjuk och förkyld, förkylningen sitter ju dessutom kvar fortfarande, så bvc sköterskan sa att det kan bero på det. Men det kan också vara så att hon inte orkar äta ordentligt nu när hon inte är helt kry. I vilket fall tyckte hon att jag skulle intensivmata henne varannan timme nu den kommande veckan, och om hon börjar spy upp mycket mat så ska jag sluta, för då får hon i sig så mycket som hon behöver och håller bara på att justera sig till sin ursprungskurva. Sedan ska vi dit på måndag och berätta hur det gått och väga henne igen för att se om det gjort någon skillnad. 
Jag kommer uppdatera er, var så säkra ;)
Så nu är det jag som får börja sörpla hallonbladste så inte mjölken tar slut^^
Någon som vet någonstans där de säljer bra termosmuggar till ett bra pris?
 
Här kommer lite bilder från i förmiddags.
 
 
 
När vi kom hem från bvc låg både Spike och Lilly i korgen i hallen och myste^^ Mina små sötisar <3
 
 
Dagens middag: Potatis, torsk, grönsaker och kall dillsås. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att hon växer! Jag väntar med spänning på att se hur det går för min lilla med viktkurvan, ska vägas imorn och då hoppas ja hon kommit upp till 3000gram! Mysiga bilder också :)

2014-11-03 @ 16:31:24
URL: http://mittlillahem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0