Första advent

Ja då har vi kommit till sista dagen i november och första advent.
Nu har vi en hel månad med julmys framför oss!
I morse tände jag första ljuset i adventsljusstaken och åt en lång frukost.
Sedan tog vi en långpromenad hela familjen, det var kyligt men härligt att få komma ut och andas lite frisk luft.
Alma var supertrött och ville inte alls somna, vilket hon brukar göra i vagnen annars, men bara ett kvarter hemifrån så somnade hon tillslut och sover än. Men nu börjar hon röra på sig i vagnen här så Christer får ta och byta blöja och jag mata. 
Hoppas ni har en mysig söndag!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Jag håller med dig, det är så härligt att komma ut! Jag hade inte alls någon lust till att gå ut på promenader i början av graviditeten men jag hoppas att jag får med mig sambon ut snart. Det enda som skulle stoppa mig i så fall är väl att jag blir så andfådd numera att det är jobbigt med två trappsteg ungefär. haha :)

Svar: Ja usch vad andfådd jag var det sista. Jag jobbade ju vecka 34 ut, sedan hade jag semester. Det tar i vanliga fall 10 min för mig att gå till jobbet, men det sista där, när det dessutom var 30 grader ute så tog det över 20 min för jag var tvungen att stanna och pusta på vägen^^ Den delen av graviditeten saknar jag definitivt inte! Men samtidigt mår man ju bra att röra på sig, i lagom tempo. Dagen innan Alma föddes var min kusin här och då var vi ute på långpromenad och då kände jag inte av något. Så rör på dig så mycket du kan och orkar, men ha inte bråttom. =)
Johanna

2014-11-30 @ 17:40:46
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: carina h

Så mysigt ni har det kram

2014-12-01 @ 21:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0