Gravidvecka 25

Ytterligare en vecka har gått.
Det är nu 15 veckor kvar till BF och 10 veckor kvar att jobba innan jag går på semester. Tiden verkligen springer iväg! Vi får allt ta och sätta igång med barnrummet snart så det är klart tills liten kommer. Fast det gör ju ingenting om det inte blir klart innan heller, bebisen kommer ju sova i vårt sovrum den första tiden. Men det skulle ändå vara skönt att få det klart nu innan när vi har lite mer tid, jag känner på mig att det kommer bli lite brist på det sen när bebisen väl är här^^
 
Vad har hänt sedan förra veckan då?
  • Jag har börjat få muskelryckningar i benen när jag går och lägger mig på kvällen. Antingen om jag lägger mig en stund i soffan eller när jag lagt mig i sängen för kvällen. Himla obehagligt och det går väl inte göra så mycket åt antar jag? Läste någonting om att man kunde behöva extra magnesium? Någon annan som har erfarenhet av detta?
  • Det känns otroligt skönt att ha nått vecka 25. Vid det här laget finns det ju en chan att bebisen överlever om förlossningen skulle sätta igång.
  • Jag tycker inte att det har hänt så mycket sedan förra veckan, magen har väl blivit något större, jag tänker inte så mycket på det som ser den hela tiden men sambon är noga med att påpeka detta^^ haha Liten buffar och rör sig, det syns allt mer på utsidan men oftast så är det när Christer inte är i närheten så han missar det. Bebisen verkar oftast sova när han lägger handen på magen, men men, han hinner nog känna. Bebisen ska ju inte ut än på några månader hoppas vi! <3
  • Magen har nog blivit lite bredare, förut var den mest bara putig men nu har den börjat gå ut på sidorna lite mer. Bebisen börjar ta plats^^
 
 
Hihihi kolla mina smala ben!! Christer har nog rätt angående sin teori om att jag kommer se ut som en golfboll på den där lilla pinnen inom kort^^

Kommentarer
Postat av: Enander

Det är jätteskönt att vara klar med barnrummet innan bebis kommer, när vi blev klara för några veckor sen var det verkligen som en sten släppte från bröstet.. Känns inte som man kommer ha så mycket tid sen när bebis kommer :)
Vår lilla slutade oxå sparka så fort sambon försökte känna men sen när man gått längre så är det lättare att hinna med för rör sig mer och tydligare.. Går tillomed se på magen när det trycker sen :) Superfin liten mage har du !!

Svar: Ja men precis. Vi ska börja med barnrummet så fort vi kan nu. Man vill ju ha själva rivningen, slipningen och målandet klart innan iaf så man slipper bo i en massa damm med en liten. Själva inredningen kan man ju ta sen om man inte skulle hinna med det^^ Ja jag har kunnat se i flera veckor nu hur magen buffar och buktar ut, antar att det är när den vänder sig. Så himla häftigt är det! :D Tack så hemskt mycket!! <3
Johanna

2014-05-06 @ 10:53:17
URL: http://enander.blogg.se/
Postat av: erikasblogg.se

Åå jag älskade när magen började bli lite större på sidorna. Kom ihåg att jag tillochmed skrev om det i förra bloggen. Åå du är så fin med bebismage :)

Svar: Åh tack snälla vad glad jag blir! :D Jag har längtat efter att magen ska börja synas ordentligt så det känns så himla roligt och mysigt nu.
Johanna

2014-05-06 @ 20:02:42
URL: http://erikasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0