Att göra innan bebisen kommer

Här kommer en lista på saker som jag vill hinna göra innan bebisen kommer och jag har max 15 veckor på mig, om jag inte går över tiden då vill säga.
  • Renovera barnrummet (riva tapeter, måla tak, måla lister och foder, spackla, slipa, tapetsera, lägga nytt golv).
  • Inreda barnrummet.
  • Sätta upp träpanelen i trappan och trappräcket.
  • Sätta in pelletsbrännaren i pannan och få ordning på det.
  • Få trösklar och fönsterbrädor på plats.
  • Ha mitt 25års kalas för släkt och vänner (31:e maj).
  • Få iordning på trädgården. Framför allt jämna till gräsmattan.
  • Åka till Ullared (den 14:e juni) och köpa det sista nödvändiga till bebisen och några taklampor.
  • Se ut en barnvagn.
  • Sy gardin till barnrummet och tyg till skötbordet.
  • Plocka fram mina gamla bebiskläder från garderoben hemma hos mina föräldrar, gå igenom dem och tvätta upp det vi tänkt använda.
  • Hämta spjälsängen hos mina föräldrar och sätta ihop den.
  • Gå på min systers student den 5:e juni.
  • Åka till Mantorp den 8:e juni på Bug Run (bubblaträff).
  • Åka upp till Sala över en helg och hälsa på Josephine. Vill hinna kika på allt vi inte hann med förra sommaren. Strosa runt i butiker och ha picknick i parken^^
  • Åka på någon auktion eller loppis och fynda en fin byrå till barnrummet.
  • Äta en massa glass och svenska jordgubbar.
  • Åka på dagsturer.
  • Hälsa på Christers kusin och hans familj i deras nya hus.
  • Spendera massa tid med vänner och familj, grilla, bada och bara ha det bäst!
  • Köpa amnings-bh och amningsinlägg mm
Är det något jag glömt tro??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0