Balkong piff

Idag har jag tagit mig tid att ta mig an balkongen. Eftersom vi har ett inglasat uterum har jag inte brytt mig om balkongen ännu, men igår var jag inne på en blogg där tjejen hade fixat på deras balkong så då fick jag lite ny inspiration. Vår balkong skall målas om, det bruna och guldiga ska bli vitt men det blir inte än.
 
Här kommer lite före och efter bilder.
 
 
Det låg en grön "husvagns/minigolf" matta på balkongens golv som jag rullade ihop och slängde bort. Trägolvet under var ju 100 gånger finare!
 
 
 
Här är det färdiga resultatet:
 
 
Bordet och stolarna från Rusta fick komma på plats. Likaså pallen från netto, en korg med tidningar och böcker att bläddra i, lite blommor, en trasmatta och en gammal radio.
 
 
I taket fäste jag ett spetstyg jag hade liggandes.
Jag satte bara upp det med häftstift så är det lätt att ta ner till hösten.
 
 
Två blå ljuslyktor med myggljus hängde jag i två krokar som redan fanns på plats.
 
 
 
 
 
Jag är helnöjd. Allting hade jag liggandes hemma så den här pimpningen har inte kostat mig en krona!
Precis så ska det vara^^ Nu hoppas vi på en fin sommar så Christer kan sitta här och dricka sitt morgonkaffe och att vi kan äta söndagsfrukost ihop.

Kommentarer
Postat av: Ida - foto & häst

så fint de blev! :D
sv; visst är den!! verkligen superfin :)

2014-06-16 @ 01:04:51
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Malin -Mamma och Änglamamma

Fin fint! Perfekt när man har allt hemma så det blir billigt och bra! :)

2014-06-16 @ 06:11:59
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: Hanna

Så mysigt ni har gjort det :) Puss <3

2014-06-16 @ 07:13:18
URL: http://hanniiiboll.blogg.se
Postat av: Lina Blombäck

Men OJ så fint och mysigt du ordnade där. :)

Svar: Tack snälla! :D För att vara ett spontanryck och hopplock av det som fanns liggandes så är jag faktiskt riktigt nöjd^^
Johanna

2014-06-16 @ 16:00:20
URL: http://blombacks.blogg.se/
Postat av: carina h

Jätte fint

2014-06-16 @ 22:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0