Sammandragningar/förvärkar

Fy vilka sammandragningar/förvärkar jag har haft sedan natten tills igår. De kommer rätt ofta, mest när jag sitter eller ligger ner och slappnar av. Ska det inte vara tvärtom??
Magen blir iaf stenhård och spänd och gör ont, inte så som mensvärk långt ner i magen som många säger utan det gör ont i hela magen när den blir spänd, mest som ett tryck uppifrån revbenen ner mot mitten av magen och bak i ryggen. Är det för att jag har så kort överkropp och magen sitter så högt som det känns i hela magen? Ju mer jag slappnar av eller försöker andas desto värre blir det. Och inte går det hitta någon bekväm sitt- eller liggställning heller. Vad trött jag blir! Och det här är bara början förstår jag... är ju en hel månad kvar till BF...
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är så sammandragningar känns så det har inget o göra med din kroppsfigur :)
Jag tror fortfarande på pojk men är inte alls lika säker som jag brukar vara. Ska bli kul att se :)

2014-07-26 @ 11:01:00
URL: http://sarungen.blogg.se
Postat av: sandra

Bebis kan komma tidigare:). Klocka dina värkar, är det väldigt täta så ska du kanske ringa in. När ja va i v.36+2 så hade även jag många samandragningar/förvärkar när jag vilade. Jag klockade dom efrersom jag anade något, ringde förlossningen dagen efter och fick komma in, samma dag fick vi våran bebis:)

2014-07-26 @ 12:50:54
Postat av: sandra

Bebis kan komma tidigare:). Klocka dina värkar, är det väldigt täta så ska du kanske ringa in. När ja va i v.36+2 så hade även jag många samandragningar/förvärkar när jag vilade. Jag klockade dom efrersom jag anade något, ringde förlossningen dagen efter och fick komma in, samma dag fick vi våran bebis:)

2014-07-26 @ 12:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0