Gravid vecka 34

Heeej!
Jag hade faktiskt tänkt ge mig på att göra ett videoinlägg om vad som hänt den senaste gravidveckan och hur det gick på mvc idag. Men... jag försökte spela in ett klipp i över en timme utan att det blev bra så jag lade ner. För det första så klarar jag varken av att se mig själv med min jävla dubbelhaka på film eller höra min röst. Jag låter ju helt mongo!! Sedan blir jag av någon konstig anledning nervös när jag ska prata in i en kamera så trots att jag vet vad jag ska säga så stammar jag och tappar bort mig. Så idag blev det i alla fall inget videoinlägg. Vi får se om jag ger mig på ett nytt försök en annan dag..
 
Så här får ni min gravidupdate i skriftligt format.
 
  • Magen har de senaste två veckorna vuxit 6 cm, så sf måttet ligger nu på 32cm.
  • Alla mina värden var bra, blodsockret, urinprovet och blodtrycket. Eftersom jag har -blod så får jag göra lite extra blodprover för att hålla koll på att kroppen inte börjar bilda några antikroppar mot bebisen. Men allting ser jätte bra ut. Skönt!
  • Idag kollade barnmorskan om bebisen lagt sig tillrätta och jajamensan, bebisens huvud är fixerat och den ligger med kroppen på vänster sida av magen. Det som håller på och putar ut är med andra ord bebisens rumpa och det som gör ont på motsatta sida mot revbenen är sparkar från de små, men starka benen.
  • Den här värmen som kommit tillbaka är riktigt jobbig! Idag har det känts som att jag ska smälta bort. På jobbet har vi haft över 30 grader bakom kassan och mina fötter svullnar upp direkt! Benen har börjat svullna lite även dem när jag stått upp en stund och det liksom pirrar i dem, så obehagligt och jobbigt!! Att vara höggravid när det är tropisk värme ute är ingen bra kombo.
  • Revbenen ömmar fortfarande som fasiken, speciellt när jag sitter ner.
  • Att sova, speciellt i den här värmen är ju inte att tänka på. Jag väckte mig själv i natt säkert fem gånger av att jag låg och gnydde i sömnen på grund av värmen. Då är det varmt! Och varje gång jag vaknar måste jag gå upp och kissa och bara det är ju ett fyspass som heter duga. Jag är ungefär lika smidig som en knubbsäl^^ Nej fy, den delen av att vara gravid är verkligen inte rolig..
  • Jag har börjat tycka om fet mat igen, pizza, stripps och chips är åter igen gott^^ Antar att kroppen kanske vill ha lite extra fett så här på slutet? Eller så är det bra min kropp som är knäpp! Så kan det ju också vara^^ hehe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0