En ensam katt i natt

I natt har den här kissen sovit ensam, utstängd på altanen. Dock INTE med flit kan jag ju tilllägga!
Hon sover alltid i en korg intill vår säng men igår kom hon inte när jag ropade på henne. Just då tänkte jag inte mer på det för Christer var kvar nere så jag somnade. Sedan vaknade jag vid halv sex i morse och kom på att Spike inte varit ute sedan vid åtta tiden kvällen innan så jag drog på mig morgonrocken och gick ner för att släppa ut honom på baksidan. Så när jag öppnar altandörren får jag se en liten kisse med STORA ögon sitta där och hon bara rusar in. Stackars Lilly hade blivit utstängd när Christer gick och lade sig igår. Tur att det inte är kallt om nätterna nu och att vi har dynor, kuddar och filtar där ute så hon ändå har kunnat sova mjukt. Om hon nu sovit alls? Hon kanske har suttit o skrikit utan att vi hört henne? Usch vad ledsen jag blir. Hon måste ha trott att vi inte tycker om henne längre eller nått. Eller är det mina gravidhormoner som spökar nu när jag tänker att katten tänker så? Mycket möjligt! Iaf gick jag ut med Spike och sedan gick vi upp och lade oss igen alla tre.
 
 
Förresten är den här kissen en riktig jägare. Hon har "räddat" mig från en stor spyfluga och en nattfjäril nu på morgonen <3
 

Kommentarer
Postat av: Nisse på Postnord

Det märks nog på henne om hon tyckte det var hemskt. Våra är ju ute el inne som dom vill. Smulan gjorde en Walkabout ( ngt som aboriginerna gör när de ska in i vuxenlivet ) förra veckan. Hon var borta i två dygn. Händer ibland. Hon kanske behövde semester från sin odräglige son Grålle. När vi flyttade hit hade vi en gammal katt. De som bodde här innan hade en "bortsprungen" katt. Han gick runt lite överallt och livnärde sig. Vid ett tillfälle kom den hit och kom in. När vi skulle släppa ut den kom våran in. Det blev slagsmål och våran stack iväg. Hon var borta i tre dygn. Upptäckte henne när hon kom över gårdsplanen. Går för att möta henne då springer hon och gömmer sig under hästtransporten. Snacka om förlorat förtroende!!!!! Kände mig lite illa till mods. Samma sak hände med en lös jakthund men då var hon bara borta ett dygn.
Ha det bra.

2014-07-29 @ 15:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0