Ni ska få höra någonting som jag vill tala om...

Nu kan jag äntligen tala om en av de stora nyheterna som jag gått och hållt på ett tag nu. VI HAR KÖPT HUS!!! Yeay!!! Tillträde får vi den 22:e januari nu men det är lite speciellt med det här huset då vi köpt det från Kronofogden så vi kommer antagligen inte att kunna börja greja förrän i slutet på februari/början på mars. Mannen som bott där innan har alla sina saker kvar och det kommer ta 2-6 veckor för dem att tömma huset på hans prylar. Och det är inte lite prylar vill jag lova! Men sedan är det fritt fram för oss att börja vårt nya liv som husägare. Åh som jag längtar!! Det ska bli så kul att fixa alla rum och göra det till vårt hem med vår stil.
 
Vi har ju hyrt ett hus på landet nu och det har varit bra, men vi har kommit fram till att ett hus i samhället kommer vara det ultimata när vi ska ha familj. Jag är livrädd för att vara ensam hemma här med ett spädbarn om det skulle hända något, inga grannar och ambulansen hittar garanterat inte ens hit, nej usch!! Så det fick bli ett tvåplanshus med källare och altan i utkanten av ett litet samhälle. Nära affär, skola, vårdcentral, mitt jobb och landet. Vi kommer spara så mycket på att bo såhär! Och att det är ett tegelhus är ju underbart, i stort sett helt underhållsfritt! Det här kommer bli så bra!
 
Huset är byggt 1964. Bottenplan består av hall, badrum, vardagsrum, kök, två rum och inglasad altan.
Övervåningen har en möblerbar hall, två sovrum, badrum och ett litet kök (som i framtiden skall rivas ut och bli ett rum till). Mer kommer ni få veta inom kort, jag kommer blogga massor så fort vi börjat fixa och greja!
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Underbart Johanna. Hoppas det blir allt ni drömt om att det ska bli.

Längtar redan efter renoveringsbilder :D

Svar: Tack snälla! Det hoppas och tror vi att det ska bli! Och bilder kommer det garanterat att komma i massor! :D Ska bli såå kul!!
Johanna

2014-01-17 @ 14:33:42
Postat av: Hanna

Ååååh, GRATTIIS!!! Så sjukt glad för eran skull!
Hahha, när kommer bebisen då? gud så skoj att följa dig med detta huset och alla bilder man kommer få se!!!! SKOJ!!!! <3<3<3

Svar: Tack!! <3 <3 Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till!! Ska bli så kul att börja fixa och greja med VÅRT EGET HUS!! Aaah! :D :D Bebisen får vi se när den kommer ;) Förhoppningsvis hinner vi med så mycket som möjligt på huset först^^ hihi KRAM!!
Johanna

2014-01-17 @ 21:46:24
URL: http://hanniiiboll.blogg.se
Postat av: Yvonne

Äntligen har ni fått ett eget. Hus längtar att få se det kommer på kaffe sen när ni bor där Kram

2014-01-17 @ 21:52:25
Postat av: Jess

Åh, vad roligt! Längtar som en tok tills jag och sambon är i den fasen av våra liv då hus blir aktuellt.

Svar: Ja det känns helt otroligt! Ska bli så roligt och spännande att fixa med allt. Det kommer. För oss var det perfekt läge nu då vi hittade det här huset så billigt, det ligger perfekt och båda har fasta jobb sedan flera år tillbaka så att få lån var inget problem heller. Allt har liksom bara klickat och det känns så himla bra! =)
Johanna

2014-01-28 @ 08:53:27
URL: http://jesskarlsson.blogg.se
Postat av: erikasblogg.se

Jag har helt missat detta men OJ vad roligt! Ska bli skoj att följa er i renoverings- och inredningssvängen :) Stort grattis! Kram!

Svar: TACK!! :D Ja det ska bli så kul att fixa och renovera vårt eget hem! Jag har så många idéer och tankar nu så det gäller att sålla bland dem och ta en sak i taget^^ Kram
Johanna

2014-02-01 @ 10:45:20
URL: http://erikasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0