Smakportion

Idag gjorde jag potatis- och palsternackspure till Alma, ja till mig också för den delen^^ 
Det var hennes första smakportion förutom babygröten och det slank ner direkt. Hon tyckte att det var jätte gott och gapade som en liten fågelunge. Men hon ska ju bara få smaka nu i början så jag ställde undan tallriken och jösses vad arg hon blev!! Hon vet verkligen vad hon vill. Men jag kan ju inte ge henne hur mycket som helst så det var bara att sätta sig och amma direkt så hon blev nöjd. Hoppas att det fortsätter så här bra med all mat!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att hon gillar det i alla fall! Då ska det nog inte bli så svårt att trappa upp med fast mat så småningom! Vad spännande med smakportioner, tiden går fort - att hon redan är stor nog för sånt!

Svar: Ja men det är inte klokt vad tiden gått fort! Idag åt hon riktigt bra av sin gröt också. Så himla stolt mamma är jag! 😄
Johanna

2014-12-18 @ 21:00:10
URL: http://johannaarntzen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0