Johannas adventskalender Lucka 4

Bakom dagens lucka i adventskalendern gömmer det sig ett pyssel.
Hjärtan på tråd har jag valt att kalla det.
 
 
Vill du göra dessa filthjärtan på tråd så behöver du sakerna på bilden nedan: Garn, filt att klippa ut hjärtanen ur, nål och brodergarn. 
Jag har valt att göra hjärtanen dubbla och sy ihop dem så de blir stabilare. 
Du gör hjärtanen så små eller stora du vill och garnet så långt som du själv önskar.
 
 
Här har jag sytt ihop mina åtta röda hjärtan och sex vita.
 
 
När hjärtanen är sydda klipper du garnet dubbelt så långt som du vill ha det, snurra det sedan och låt ändarna mötas så snurrar gardet ihop sig och blir tjockt. Sedan är det bara att hänga dit hjärtanen med jämna mellanrum och hänga upp den där du vill ha den.
Tex, i en dörröppning, på sänggaveln, spjälsängen, väggen, öppna spisen eller gardinen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0