Bvc och musikhjälpen

Sedan igår kväll har radion, surfplattan eller datorn varit igång konstant. Musikhjälpen har ju dragit igång!! 
Den enda stunden vi missade idag var när vi var på bvc. 
 
 
Bvc besöket gick bra, Alma väger nu 5505g och är 61,5cm lång. Så hon följer sin kurva bra.
 
Idag pratade vi smakportioner också eftersom Alma blir fyra månader på måndag.
Vi ska börja med lite pure av potatis, palsternacka, blomkål, morot och majs. Sedan tyckte hon att jag skulle ha i lite bröstmjölk istället för vanlig mjölk och det skulle jag väl kunna ha... OM JAG LYCKADES PUMPA UR NÅGOT!! Jag har börjat få mjölkstockning emellanåt eftersom Alma sover i upp till 11 timmar i sträck på nätterna så jag köpte hem en bröstpump men har på en veckas försök inte lyckats få det att funka!? Jag har googlat och frågat andra hur de gör och testat men nej, mina bröst vill inte bli pumpade. Jag förstår inte varför, jag fick dem ju urpumpade på förlossningen när vi var på  återbesöket dag 3 eftersom jag hade så ont och då kom det ju massor! Aja, det är väl bara att fortsätta försöka... 
 
Bvc sköterskan sa även att vi kan börja med babygröt på kvällen om vi vill för det finns från 4 månader. Då föreslog hon en gröt med frukt i så jag har köpt hem banangröt, vi får se om det blir en hitt. Själv vill jag helst spy när jag känner doften av banan :P haha Men förhoppningsvis går det hem hos den lilla damen. Jag kommer hålla er uppdaterade, var så säkra. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vilken lyx med 11 h sömn i sträck, hoppas och längtar till min son sover hela nätter om så bara 6 h i sträck. Men han är bara 2 månader än så förhoppningsvis kommer det så småningom. Ska bli intressant att få följa eran matupplevelse. :)

Svar: Ja vi har en riktig lyxbebis. Men hon har alltid sovit mycket. När hon var en månad sov hon mellan 23-05 och åt lite sen somnade hon om från 06-9.30 ca 😄 Hoppas er lille får in en bra rutin snart också.
Johanna

2014-12-09 @ 20:57:41
Postat av: Malin

Åh vad jag känner igen det där med pumpningen! Jag pumpade ur några gånger tidigare för att ha mest ifall att, men fy tusan va svårt det va ibland. Ett tips är att ha Alma intill dig eller pumpa på det ena bröstet, medan hon ammar på det andra. Då får du ju utdrivningsreflexen lite gratis! :-)
Astrid gillade inte gröt alls, har provat flera olika sorter, men välling var en succé. Det slinker ner nu på kvällen. Det kan man ju ge från 6 månader. Annars är det lite trögt. Idag gick det bättre ändå. Honsmakade morot och potatis och gapade som en liten fågelunge efter skeden. :-)
Vi ska till BVC imorgon. :-)

2014-12-09 @ 21:34:43
Postat av: Malin

Åh vad jag känner igen det där med pumpningen! Jag pumpade ur några gånger tidigare för att ha mest ifall att, men fy tusan va svårt det va ibland. Ett tips är att ha Alma intill dig eller pumpa på det ena bröstet, medan hon ammar på det andra. Då får du ju utdrivningsreflexen lite gratis! :-)
Astrid gillade inte gröt alls, har provat flera olika sorter, men välling var en succé. Det slinker ner nu på kvällen. Det kan man ju ge från 6 månader. Annars är det lite trögt. Idag gick det bättre ändå. Honsmakade morot och potatis och gapade som en liten fågelunge efter skeden. :-)
Vi ska till BVC imorgon. :-)

Svar: Jag har testat att amma o pumpa samtidigt men tyckte det var svårt att hålla Alma och pumpen samtidigt. Så himla störande att det inte funkar... Det ska bli spännande med smakportioner, hoppas hon gillar gröten^^
Johanna

2014-12-09 @ 21:37:39
Postat av: Evelina

melwin älskade gröten 👍 morots purén älskade han med men inte hans mamma du kommer förstå vad jag menar! Ta av alla kläder 😄

Svar: Vad hade du i din morotspure?! Det är väl bara koka morot o mina med mjölk o lite olja? O möjligtvis lite potatis i? Eller menar du bara att det blev oranget överallt? 😝
Johanna

2014-12-09 @ 22:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0