MVC update

Besöket på MVC gick jätte bra.
Här kommer lite kortfattad info om vad som hänt de senaste två veckorna:
  • Vikt 57 kilo (+2 kilo sedan förra besöket och +10 kilo sedan inskrivning)
  • Blodtryck 105/70 (som tydligen var konstiga siffror men inget farligt, vad det nu ska betyda? Förra gången var det 115/75)
  • Sf mått 34 cm (förra gången låg det på 32 cm så + 2 cm där) Jag ligger precis mitt på kurvan så hon sa att det antagligen blir en medelstor bebis på 3500g om jag går tiden ut.
  • Bebisens hjärtljud var 144 slag i minuten, precis som förra gången.
  • Bebisen ligger likadant som den gjort sedan en månad tillbaka med huvudet fixerat, ansiktet vänt åt höger, ryggen på vänster sida och benen på höger sida under revbenen. En fot gick att känna väldigt väl när hon skulle mäta magen^^
  • Svar på järnvärdet kommer under veckan då jag fick lämna ett nytt prov idag, det låg ju på 100 sist så jag hoppas att järntabletterna gjort nytta nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0