Första presenterna

Under tiden som vi var på förlossningen så skulle min mor passa hunden och katten. Men det gick så snabbt att hon bara behövde åka hit och gå ut en sväng med Spike för på kvällen fick Christer åka hem eftersom det är babyboom i vår kommun just nu och ont om platser på BB. Men en blomma och ett fint kort hade hon lämnat på bordet till oss när vi kom hem.
Uggleskallran fick vi i lördags när min bror och far var förbi och tittade på henne lite snabbt.
Sedan var mormor (min mamma) här igår en stund och tittade på Alma på lite närmare håll.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis! Ett jättefint namn ni valt! 😊 jag minns att du bloggade om att du kanske inte ville ha besök på några dagar. Känner du dig pigg och bekväm i den nya roll? Allt funkar fint? Vad gjorde att nu valde att ta korta besök så snart? 😊 vi tog besök på bb, när jag inte orkade mer gick jag in på rummet igen. Sedan tog det en vecka innan vi ville ha hem någon. 😊 så var det med första sonen.

Svar: Tack! Ja jag var orolig för att omställningen skulle bli för stor o känslorna överallt. Men allting har verkligen känts så naturligt, så det är himla skönt. Och så är hon så himla snäll och lugn så inte en massa skrik heller som tröttar ut en extra. Amningen funkar jätte fint och gjorde det direkt, vilket jag är otroligt tacksam för då det var detta jag var mest orolig för. Dock är det lite jobbigt just nu då mjölken rann till igår så jag går omkring med två stenhårda, ömma och spända klot. Men eftersom hon äter bra hoppas jag att det lättar snart. Men annars måste jag säga att de här mjölkstinna brösten är värre än förlossningen! Aj aj aj! Vi åkte hem från BB efter ett dygn då vi blivit undersökta så vi varken hann eller ville ha besök där. Men sen kände jag mig pigg, adrenalin hejsan, så då fick familjen komma förbi en snabbis. Idag ska lillans farmor komma hit men sen dröjer det nog någon dag innan någon mer kommer och hälsar på.
Johanna

2014-08-18 @ 16:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0