Familjefoton och faderskap

Christer är inte det minsta förtjust i att vara med på kort, minst av allt arrangerade kort där man ska stå framför en kamera och se glad ut. Därför har vi nästan inga kort på oss tillsammans, vi har några suddiga mobilbilder och så några som är tagna vid jul, födelsedagar osv men inte ett enda med gravidmagen. Vilket jag tycker är tråkigt så därför fick Christer ställa upp på några kort idag. Jag fick inte med något léende men det får gå ändå^^
 
Idag har vi dessutom varit och skrivit under faderskapspappren. Skönt att ha det gjort innan bebisen kommer så slipper man tänka på det sen, och skulle det hända mig något så är det Christer som får vårdnaden och ingen annan. Jag tycker att det är så sjukt att man ska behöva skriva på papper som intygar faderskapet bara för att man inte är gifta. Men så är det och nu är det i alla fall gjort. Så ca en vecka efter att bebisen kommit ringer kvinnan som var vittne upp oss och frågar om födelsedatum och bebisens namn och sedan är det klart.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad smart att göra det innan!! Hade jag ingen aning om att man kunde! Vi har gjort den dör proceduren två ggr. 😉

2014-08-08 @ 20:31:56
Postat av: Tanja

Läste din kommentar på Emmas blogg om tankar om hur ni ska göra med samsovning när bebisen kommer. Min man är likadan, sover jättedjupt och vaknar inte av någonting! Därför sover vår son längst ut i sitt bebynest (vi har satt nattduksbordet intill sängen som skydd där babynestet ligger), jag i mitten och mannen sidan om mig. Funkar superbra!

Svar: Åh vad bra! Jag har också tänkt på detta så får ta och testa det! Tack :D
Johanna

2014-08-10 @ 08:22:56
URL: http://tanjaselma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0