Favorit detaljer - Vardagsrum

Här kommer det första av flera inlägg om mina favoritdetaljer hemma.
Vi börjar i vardagsrummet:
 
Den gamla gungstolen är en favorit. Har man en eldstad måste man nästan ha en gungstol, de hör liksom ihop.
Jag köpte den av en bekant som rensade ur en bortgången släktings hus.
 
 
Takkronan tycker jag är väldigt rolig. Lite udda sådär.
Den är köpt på gekås i Ullared för 99kr.
 
 
Min lilla vitmålade äppelskänk. Bästa loppis möbeln tror jag bestämt. Betalade bara 50kr för den. Men då var den i stort behov av renovering då den var fuktskadad.
 
 
Den smaragdgröna godisskålen är ett loppisfynd för 30kr.
 
 
Min vackra matservice som jag fått av min faster.
 
 
Mitt fina vitrinskåp är en annan favorit. Det är köpt på Ikea.
Jag har så mycket fint porslin så det är roligt att kunna visa upp det.
 
 
Den här lyktan blev jag överlycklig när jag fick se!! Finaste någonsin!!
Den är också ett loppisfynd, kommer dock inte ihåg vad den kostade, men det var nog inte över 50kr i alla fall.
 
 
En liten ljushållare med fina detaljer.
Också den ett loppisfynd för ca 10 kronor.
 
 
Mina vackra plåtskyltar med cupcakes. De är köpta på Gekås i Ullared.
 
 
Den gamla sockerlådan jag har intill eldstaden och förvarar veden i är en födelsedagspresent från farmor och farfar.
 
 
Den här kannan är en gåva. Vet inte vad den har varit till, skulle väl giss apå att man ställt den intill elden för att få varmvatten, emn är inte säker. Någon som vet?
 
 
Ja, det var några av mina favoriter från vardagsrummet.
I morgon kikar vi in i köket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0