Pepparkakssnittar

 
När jag kom hem idag fick jag för mig att jag skulle baka kakor så jag valde en av de lättaste och snabbaste småkakorna jag vet, pepparkakssnittar. Perfekt att bjuda på nu i adventstid om man får besök.
 
Receptet har du här:
 
* 200 gram smör
*2 dl strösocker
*3 msk sirap
*4 dl vetemjöl
*2 tsk bakpulver
* 1/2 msk malen ingefära
* 1/2 msk malen kryddnejlika
* 1 msk kanel
* 1msk kardemumma

Gör såhär:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Blanda smör och socker med elvisp tills det blir mjukt
3. Tillsätt sirap och vispa ihop
4. Tillsätt sedan de torra ingredienserna och blanda till en jämn deg.
5. Dela degen i fyra delar och rulla ut fyra längder, lägg två på varje plåt.
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min.
7. Skär kakorna på snedden medans längderna är varma och låt dem sedan kallna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie & FrökenFlis

såå gott det låter!

Svar: De är så goda o super enkla!!
Johanna

2013-11-21 @ 21:58:18
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: MAKEUP BY LEO

Mm gott!

2013-11-21 @ 23:51:51
URL: http://leosstudio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0