Bad Santa

Den här "ljuslyktan" som jag köpte på loppisen tidigare idag visade sig vara något helt annat än vad jag trott.
När jag skulle ta isär den gör att se hur man skulle få dit ett ljus upptäckte jag att det inte skulle gå överhuvudtaget. I denna lyktskepnad dolde sig nämligen en glasplaska (!) Hahaha
Tomten är inte dum han!!
Klart man måste ha någonstans att ha spriten och vad är då ett bättre sätt än att förklä spritflaskan till en lykta?!
 
 
Jag kan inte annat än undra vart den kommer ifrån? Hur gammal den är och om den är fabrikstillverkad eller hemmagjord?
Vad tror ni?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: zandrajonsson

vill du ha sminktips? Kolla min blogg så finns det massa tips och inspiration :)

Svar: Ursäkta, men vad har smink med mitt inlägg att göra?? Hade du skrivit en riktig kommentar kan det hända att jag kikat in på din blogg men med sådana automat utskick vinner du inga läsare.
Johanna

2013-11-16 @ 21:27:44
URL: http://fames.se/zandrajonsson
Postat av: Carruuu

godmorgon :-) tänkte bara säga att jag precis publicerat vinnaren till veckans blogg! kika gärna in o kolla om det blev du :-)

och förlåt för att det är automatutskick ;-) såg kommentaren över haha. men tänker att detta i alla fall borde intressera alla som deltagit.. :-)

Svar: Denna "kommentar" var helt ok. Jag syftade mer på sådana automatutskick där folk bara vill dra läsare till sin egen blogg. Tycker de är så tråkiga. ^^
Johanna

2013-11-17 @ 11:24:49
URL: http://carruuu.nu/
Postat av: Nisse

Nu kanske uttrycket "att vara på lyset" (berusad) fick sin förklaring. Kopparkannan som du visade för ett tag sen
ser inte speciellt "svensk" ut. Har du någon aning om var
den kommer ifrån eller använts till.
Nisse på posten.

Svar: Hej! Ja så kan det mycket väl vara ;) haha Nej jag vet faktiskt inte vart kopparkannan kommer ifrån och har inte hittat någon som vet det heller. Har fått den av min mormor och den stod tydligen i garaget när hon flyttade in i huset.
Johanna

2013-11-17 @ 11:32:17
Postat av: Nisse

Nu kanske uttrycket "att vara på lyset" (berusad) fick sin förklaring. Kopparkannan du visade för ett tag sen såg
inte speciellt "svensk" ut. Har du någon aning om var den kommer från eller använts till.
Nisse på posten

2013-11-17 @ 11:46:57
Postat av: Hedvig Gustafsson

SV: men visst är den, önskar dock att den var lite större!!

2013-11-17 @ 13:22:21
URL: http://dtlc.blogg.se/
Postat av: Rebecka - bloggar om skönhet och vardag

Den var ju grymt snygg, både som lykta och som flaska! :)

Svar: Tack! Ja, synd att det inte går att sätta något ljus någonstans bara :(
Johanna

2013-11-17 @ 14:24:30
URL: http://citrusljus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0