8 sanningar - Utmaning

Jag har blivit utmanad av bloggerskan Evelina (http://lillamobergskan.blogspot.se/) att berätta 8 sanningar om mig själv. So here we go!
 
 
1. Jag har ett otroligt starkt kontrollbehov och vill att allt skall göras rätt (på mitt sätt). Går och plockar efter andra hemma och på jobbet hela tiden. Kan helt enkelt inte hålla fingrarna i styr om jag ser något jag stör mig på. Exempelvis så plockar jag om i diskmaskinen om min sambo plockat i den, trots att jag först bett honom plocka i den. Inte den bästa egenskapen, men jag jobbar på det.
 
2. För mig är det väldigt viktigt att inte vara beroende av någon annan. Jag måste känna att jag är ekonomiskt oberoende och att jag kan klara att leva själv om det skulle bli så att jag blir ensam. Jag kan själv!  Det har med min uppväxt att göra.
 
3. Jag älskar att baka och laga mat. En av de största anledningarna till det är väl för att jag tycker om att få beröm och bli lovordad^^
 
4. Det senaste året har jag varit sjukt bebissjuk!! Drömmer om barn, dagdrömme rom hur det kommer vara när jag blir mamma, ser gravida kvinnor överallt och blir ibland så avundsjuk att jag börjar gråta. Sorgligt men sant.. Har alltid vetat att jag vill ha barn. Har heller aldrig haft något drömjobb att försöka uppnå utan bara vetat att det jag vill göra är att vara mamma.
 
5. Jag har jätte fula fötter^^ Min stortå är normallång, sedan är de tre mellantårna lite längre och lilltån är suuuper liten. Jätte fula :P
 
6. När jag låg i mammas mage svalde jag fostervatten vilket ledde till att jag bajsade i fostervattnet :P Tydligen var det alldeles grönt när vattnet gick. Jag är en äkta skitunge med andra ord^^
 
7. En dålig egenskap jag har, och som jag är medveten om men ändå inte ändrar på (fast kanske borde), är att jag ofta avbryter folk när de pratar. För att jag tycke ratt det jag har att säga är viktigare, och för att jag har så mkt att tänka på att jag är rädd att jag ska glömma vad det var jag skulle säga om jag väntar ut personen jag pratar med.
 
8. Jag tycker att det är väldigt obehagligt med vuxna människor som dricker alkohol och blir fulla. Jag är inte uppvuxen i en miljö då vuxna dricker när de var runt oss barn så när jag nu som vuxen ser sådant känns det väldigt obehagligt. Usch och blä på alkohol!!
 
Jag utmanar:
 
http://hanniiiboll.blogg.se/
 
http://ellinorelundin.blogg.se/
 

Kommentarer
Postat av: Evelina M

Fint skrivet! Jag hoppas du får uppleva mamma rollen snart du kommer bli en bra sådan <3

Svar: Naaw tack! :D <3
Johanna

2013-02-28 @ 21:40:59
URL: http://lillamobergskan.bloggspot.se
Postat av: hanniis

Jag tog utmaningen ;)
Har du instagram? jag kände att vi var lika här på vissa sanningar.. :P

Svar: Nej jag har inte instagram. Då ska jag gå in och se vad du skrev ner för sanningar nu^^
Johanna

2013-03-02 @ 18:50:58
URL: http://hanniiiboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0