När första ljuset brinner...

..står julens dörr på glänt. Och barnens ögon tindrar i helig tid advent.
Japp, den versen fick jag läsa i kyrkan på adventsfirande med skolan när jag var liten.
 
Idag gick jag upp vid halv nio, tog ut Spike, körde in lite ved och gick sedan in och tända första ljuset i adventsljusstaken samtidigt som jag åt frukost och kollade på första avsnittet av julkalender. Mysigt värre med andra ord. Tänkte faktiskt fortsätta denna morgon/förmiddag med att kolla på den nya julfilmen jag köpte i veckan innan jag gör mig redo för att åka in till staden.
Vad ska ni göra idag?
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja!

Jag fick också läsa den versen i skolan när jag var liten ;)

2013-12-01 @ 10:36:09
URL: http://meemyandi.blogg.se
Postat av: Carruuu

Nu går det att kolla vem som blev denna omgångens vinnare av Veckans blogg! :-)

2013-12-01 @ 11:43:56
URL: http://carruuu.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0