Räkna ner listan (från Elsa Billgrens blogg)

10 bästa sakerna idag:

1. Solen
2. Att jag är ledig från jobbet.
3. Plusgrader ute
4. Spike <3
5. Christer slutade jobbet tidigt och var hemma vid ett.
6. Potatisgratäng till middag!
7. Alla fina komentarer jag fått på bloggen och instagram sedan igår <3
8. Att det snart är lördag vilket innebär att det blir loppisdag och träffa Josephien dag! :D
9. Att det är första dagen sedan oktober som jag inte har långkalsonger eller leggins under mian vanliga byxor. Nu är våren här!!
10. Att jag fick sova ut ända till tio i åtta denna morgon.
 
9 platser jag hånglat på:
 
1. Sängen
2. Soffan
3. Köket
4. Bussen
5. Bilen
6. Stranden
7. Duschen
8. Badkaret
9. En kall vinterkväll under en stjärnklar himmel
 
 
8 ord som beskriver mig:

1. Envis
2. Kreativ
3. Liten
4. Pratglad
5. Ärlig
6. Moffig
7. Bäst!
8. Klängig
 
7 älsklingslåtar:

1. Baby mine - Allison Krauss
2. Beauty and the beast/Skönheten och odjuret
3. Mitt paradis på jorden (Disneys Kogänget)
4. You´ll be in my heart - Phil Collins
5. Händerna mot himlen - Petra Marklund
6. Far longer then forever - Svanprinsessan
7. Let her go - Passenger
 
6 drömmar:

1. Öppna eget Café
2. Att jag ska komma någonstans med mina smycken
3. Att kunna försörja mig genom att bara göra saker jag tycker är roligt
4. Bli mamma
5. Skaffa höns och ankor
6. Att ha ett vackert men enkelt sommarbröllop utomhus med grillning och picnick.
 
5 saker jag är rädd för:

1. Insekter
2. Att behöva somna till ljudet av topgear minst en gång i veckan för resten av mitt liv
3. Att Spike ska bli sjuk och dö
4. Att inte kunna få biologiska barn
5. Skräckfilmer med onda och läskiga barn
 
4 favoritdofter:

1. Spike
2. Liljekonvalj
3. Doften av brynt smör och kött i en stekpanna
4. Polkagristé
 
3 saker jag aldrig gjort:

1. Hoppat bungyjump
2. Hoppat fallskärm
3. Varit otrogen
 
2 hemligheter:

1. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli vegetarian.
2. Jag hatar att borsta tänderna! Men gör det ändå två gånger om dagen^^
 
1 sommarminne:

1. Sommaren efter att jag slutat 9:an. Den sommaren var så lång och jag hann med så mycket. Åka på impuls turer på moped med kompisar mitt i natten och tälta, ligga på en filt under körsbärsträdet och fantisera om framtiden med bästa kompisen, längta efter att bli vuxen, åka in till stan och sätta sig på ett utecafé och betygsätta killarna som gick förbi, ha vattenkrig, åka och bada i en liten sjö, vara uppe tills solen går upp och mycket mycket mer.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Sånt här är kul att läsa (och skriva) tycker jag :) Kan hända att jag snor den ^^ Haha, kul det där med topgear :D

2013-04-08 @ 20:47:35
URL: http://sarungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0