Besök

Idag har vi haft besök av Christers mamma och lillasyster. Alltid lika trevligt.
Jag skulle iväg och jobba så vi tog en snabb fika och åt lite lunch innan jag var tvungen att åka.
 
Spike myser hos "faster" Jennifer.
 
 
Vi åt köttfärssoppa och vitlöksbröd till lunch.
 
Recept:
 
Du behöver (till ca 4-5 pers)
 
* 500g blandfärs
* 1,5 liter vatten
* 1 burk minimajs
* 2 morötter
* 2msk tomatpure
* 1 köttbuljongtärning
* peppar, salt
 
Gör såhär:
 
1. Stek köttfärsen, salta och peppra
2. Hacka morötterna
3. Koka upp vatten och buljongtärningen, tillsätt morötterna och låt koka 5 min
4. Dela minimajsen och tillsätt dem, köttfärsen och tomatpuren. Låt koka ca 15 min.
5. Servera med vitlöksbröd eller annat gott bröd.
 
 
Efter maten tog Spike en tupplur i farmors famn^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0