Köksförvaring

De som varit hemma hos mig eller följt med här på bloggen ett tag vet att jag älskar gamla prylar, inte minst till köket! Plåtburkar, kaffekvarn, köksvåg mm. Men problemet är ju att mitt kök är så otroligt litet och jag vill så gärna ha sakerna ståendes framme, men när jag har det så försvinner den pyttelilla arbetsytan som faktiskt finns. Men igår ordnade jag en lösning på problemet (efter att ha bott här i två år)^^ Jag köpte en vägghylla med fyra hyllplan på Ö&B som fick plats i det lilla utrymmet mellan kylskåpet och skåpen över arbetsbänken. Utrymmet är nämligen så litet att man inte kan öppna skåpet helt utan luckan slår i kylskåpet, alltså fick jag plats med hyllan där bakom!! :D


På hyllan ställde jag några av mina absoluta favvo saker. Den gamla köksvågen jag köpte på en gårdsloppis förra sommaren, kakaoburken jag ropade in på auktion i höstas, rosburken jag köpte på loppis för bara några veckor sedan och så min cupcakesburk köpt på gekås som jag förvarar strössel i till cupcakedekorering.



Kan ni tänka er att det som nu står på hyllan tidigare stod nedanför på bänken, då kan ni förstå att jag hade det trångt. Nu kommer jag ju åt mina pärmar och böcker med recept utan att behöva ploga mig fram^^



Men nu finns det ju gott om plats att arbeta på när jag ska baka och laga mat, helt j*vla underbart!!!


Kommentarer
Postat av: Sofia - Sofias Inredning

Tack så mycket! :) Du har det ju också fint i köket :)

2012-03-07 @ 21:33:37
URL: http://sofiasinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0